ابزار های اولیه کاشت ناخن

دستگاه سوهان برقی

دستگاه سوهان برقی یکی از ابزارهای اصلی کاشت ناخن به شمار می آید، این دستگاه در کاشت ناخن جهت سوهان کشیدن و صاف کردن ناهمواری های سطح ناخن استفاده میشود ضمن اینکه این دستگاه در ترمیم پینه های پوستی کناره های ناخن و ترک های پوستی اطراف ناخن کاربرد دارد. از روز اول که کاشت ناخن را شروع می کنید تا روز آخر سوهان برقی در کنار شماست، چون شما بدون دستگاه سوهان برقی اصلا نمیتوانید کاری در حیطه کاشت ناخن انجام دهید، یک ناخن کار احتیاج ۱۰۰% به دستگاه سوهان برقی دارد.در ضمن خرید و نگهداری یک سوهان برقی می تواند به نوعی سرمایه گذاری مهمی در کاشت ناخن برای شما باشد زیرا سوهان برقی از لوازم ضروری برای کاشت ناخن به حساب می آید. پس به نفع شما است که آن را خراب نکنید تا به تعمیرات نیاز داشته باشد. مراقبت و نگهداری صحیح و درست از سوهان برقی، طول عمر زیاد دستگاه را برای شما تضمین می نماید

انواع جنس سر سوهان های برقی ناخن

  1. سر سوهان الماسه : دارای دوام بالا که بیشتر برای کاشت پودری ناخن استفاده می شود.
  2. سر سوهان الماسه روکش کروم : از نوع سر سوهان الماسه با روکش کروم و طول عمر 3 برابر بیشتر از سر سوهان الماسه
  3. سر سوهان شنی : بیشتر برای مانیکور و پدیکور و برداشتن کوتیکول استفاده می شود بدون آن که به کوتیکول و پوست اطراف ناخن آسیبی برساند.
  4. سر سوهان سرامیکی : دوام آن از سر سوهان الماسه 2 برابر کمتر است ولی مزیت آن این است که در حین کار، سطح ناخن را داغ نمی کند.
  5. سر سوهان سمباده ای : برای خالی کردن بار مواد اضافی از سطح ناخن استفاده می شود که سر سوهان کاغذی هم نامیده می شود. مثل سوهان دستی دارای درجات مختلفی است که نشان دهنده ی میزان زبری و نرمی آن ها می باشد و هر چقدر درجه ی آن بالاتر باشد، زبری آن کمتر است. اگر قصد دارید با آن روی ناخن طبیعی کار کنید و چربی صدف ناخن را بگیرید، حتما درجه ی نرم آن را انتخابب نمایید.

نکات مهمی که در مراقبت از سوهان برقی باید رعایت شود

1-منبع تغذیه دستگاه که دکمه خاموش و روشن، کنترل سرعت و دکمه های جلو وعقب روی آن وجود دارد، معمولا به هیچ گونه تعمیر و نگهداری نیاز ندارد مگر در صورتی که فیوز یا ترانسفورماتور آن سوخته باشد یا اینکه سیم آن شل شده باشد.

2-در هر کجای دستگاه و مته آن از روان کننده استفاده نکنید. بیشتر یاتاقان های دستگاه در داخل هندپیس خود دارای روان کننده هستند. استفاده بیش از حد از روغن می تواند یاتاقان ها را ازبین ببرد و یا با گرم کردن آنها، باعث اصطحکاک و گرم شدن کل دستگاه شود.

3-دستگیره دستگاه را در مواد ضد عفونی کننده قرار ندهید زیرا کار به قسمت های داخلی آسیب می رساند.

4-در حال روشن بودن دستگاه هرگز سر سوهان را عوض نکنید. حتماً قبل از تعویض سر سوهان، دستگاه را خاموش کنید.در غیر این صورت بلبرینگ دستگاه آسیب جدی میبیند.

5-سیم دسته سوهان برقی را به درستی و در زاویه طبیعی نگه دارید و سعی کنید از خم شدن مداوم آن خودداری نمایید زیرا سیم می تواند از منبع تغذیه یا هند پیس دستگاه، شل شود.

6-دستگیره دستگاه را در مواد ضد عفونی کننده قرار ندهید زیرا باعث آسیب به قسمت های داخلی سوهان برقی می شود.

7-در پایان کار حتما سر سوهان را از هندپیس جدا نمایید.

8-در هنگام استفاده و روشن بودن سوهان برقی هرگز جهت گردش سر سوهان را تغییر ندهید. دستگاه را خاموش نموده و بعد این کار انجام دهید.

9-مطمئن شوید که سر سوهان به درستی و محکم روی دسته قرار گرفته شده است تا در حین کار، به هندپیس آسیبی وارد نشود و باعث شکستگی یا شل شدن و در نهایت شکسته شدن آن نشود.

 

 

2.دستگاه های UV و LED ناخن

 

مزایای استفاده از  دستگاه لاک خشک کن یا UV

زمان سریع خشک شدن

یک خشک کن ناخن می تواند تمام ناخن های شما را در کمتر از 1 دقیقه
خشک کند. در حالیکه استفاده از هوا برای خشک کردن ناخن های شما
می تواند تا 30 دقیقه زمان ببرد. در آن زمان کارهای زیادی وجود دارد که
می توانستید انجام دهید.

 کارآمدی بیشتر برای حرفه ای ها

اگر شما یک صاحب سالن زیبایی یا یک متخصص هنری ناخن هستید ،
یک خشک کن ناخن باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما
امکان می دهد در روز خود به چندین مشتری مراجعه کنید. مشتریان شما
نیز خوشحال تر هستند زیرا شما در زمان زیادی صرفه جویی می کنید و
یک سرویس عالی ارائه می دهید خط آخر ، مشتری بیشتر = درآمد بیشتر.

خشک کردن لاک ناخن های کاشت شده

با استفاده از لاک دستگاه خشک کن UV ، می توانید لایه های سختی
ناخن مانند آنهایی که کاشت هستند یا دارای کاور ناخن هستند را خشک
کنید.

سریع تر و کامل‌تر بودن لاک خشک کن

برای خانم‌هایی که چندین لایه از لاک استفاده می کنند ، یکی از مزایای
خشک کن ناخن این است که هر لایه سریعتر خشک می شود و وقتی
کار خود را تمام کردید ، به پایان حرفه ای تری می رسید.

بدون آسیب بودن لاک خشک کن

هنگامی که از لامپ ناخن LED برای خشک کردن استفاده می کنید ،
هیچ لکه ای و پریدگی از لاک ناخن وجود نخواهد اشت. ناخن های شما
با هیچ چیز در اطراف شما تماس پیدا نمیکنند و عملیات خشک کردن لاک
به سرعت تمام می شود.

 

 

 

 

3.فن زیر دست

 

چرا باید از فن زیر دست استفاده کنیم؟

فن زیر دست ناخن در کاشت ناخن برای جلوگیری از پخش شدن خرده ناخن‌ها به کار می‌رود و از آلودگی‌های ناشی از سوهان کشی ناخن بر روی تنفس جلوگیری می‌کند. این امر می‌تواند برای سلامتی مضر باشد، بنابراین در هنگام سوهان کشی، استفاده از فن زیر دست ضروری است.

 

کاربرد های فن زیر دست ناخن

فن زیر دست در زمان کاشت ناخن، جهت جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار ناشی از تراشیدن لاک ژل، دیزاین، مواد کاشت ناخن و مانیکور، به کار می‌رود. این دستگاه در زیر دست مشتری قرار می‌گیرد و با روشن شدن، تمام مواد و گرد و غبار به دستگاه جذب می‌شوند. فن زیر دست ناخن، گرد و غبار را درون کیسه پارچه‌ای کوچکی که در زیر دستگاه قرار دارد، جذب می‌کند و این پارچه به‌راحتی قابلیت شستشو هم دارد.

کاربردهای فن زیر دست ناخن شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار ناشی از تراشیدن ناخن و اجزای کاشت ناخن، و به دنبال آن، کاهش احتمال آلودگی‌های ناشی از سوهان کشی ناخن بر روی تنفس.
  • استفاده از این دستگاه برای افرادی که خدمات کاشت ناخن را انجام می‌دهند بسیار ضروری است.
  • جلوگیری از ابتلا به مشکلات تنفسی ناشی از پخش گرد و غبار ناخن در هوا.

فن زیر دست ناخن در انواع مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود، که شامل مدل‌های یک موتوره، دو موتوره و سه موتوره است. افراد با توجه به احتیاجات خود، می‌توانند بهترین مدل را برای خود خریداری کنند.

 

 

4.چراغ کار

معمولاً آرایشگران و ناخن‌کارها برای نورپردازی از چراغ مطالعه و رینگ لایت استفاده می‌کنند. به طور کلی یک چراغ ناخن کاری برای مانیکور و پدیکور باید دارای چند ویژگی مهم مانند امکان تغییر ارتفاع و جهت، تغییر شدت نور، کیفیت ساخت خوب، قیمت مناسب و قابلیت نصب ذره بین باشد تا بتواند شرایط لازم را برای انجام مراحل ناخن کاری فراهم کند.

 

5.دستگاه استریل سرسوهان ها

جعبه استریل ناخن

لوازم اصلی کاشت ناخن معمولا از جنس فلز و یا استیل هستند که روزانه با پوست افراد مختلفی در ارتباط می باشند از آنجایی که بیماری های پوستی از جمله قارچ که قابلیت انتقال پیدا کردن هم دارد کم نیستد پس بهترین کار ضد عفونی و استریل کردن وسایل بعد از استفاده برای هر فرد می باشد به همین دلیل برند نام آشنا و حرفه ای جعبه استریل ناخن محصولی جدید و کاربردی برای ناخنکاران محترم وارد بازار لوازم کاشت ناخن کرده است. اهمیت استفاده از این محصول در جلب اعتماد مشتری و عدم انتقال بیماری که منجر به از دست دادن مشتری می شود، می باشد.

استفاده از ظرف استریل بسیار راحت بوده و گنجایش گذاشتن لوازم مانیکور و پدیکور از جمله، عقب زن، نیپر، قیچی، ناخنگیر و کاتر و … را دارد، کافیست لوازم را با مواد ضد عفونی تمیز کنید و روی صفحه داخل  آن قرار دهید  و مواد ضد عفونی را درون آن ریخته و لوازم را در آن قرار دهید هنگامی که درب جعبه بسته شود صفحه داخل ان داخل جعبه رفته و آغشته به مواد می شود.

 

 

 

 

 

6.قیچی مانیکور

 

 

قیچی مانیکور برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور معمول، اکثر مردم از این قیچی برای کوتاه کردن پوست مرده و رشد بیش از حد کوتیکول استفاده می کنند. بنابراین، قیچی ممکن است مفید در نظر گرفته شود، اما تجهیزات ضروری در یک خانه نیست.

هنگام خرید قیچی ناخن، به دنبال قیچی های استیل ضد زنگ باشید، زیرا این قیچی ها تیزترین خواهند بود. این قیچی ها به طور دوره ای نیاز به تعویض  یا تعمیر دارند و افراد باید از استفاده از قیچی های که تیز نیستند صرف نظر کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پربحث‌ترین‌های دیواین بیوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *